Wednesday, May 18, 2011

it's not easy to be a blogger...

Assalamualaikum...
it's been more than a year since i posted last entry in my blog..the emergence of FACEBOOK and TWITTER really took my attention away from blogging..well,the blog is still here,so i guess i can write as i please right??huhuhu

isu terkini di malaysia adalah kenaikan harga gula sebanyak 20sen menjadikan harga sekarang ialah rm2.30 sekilo..huhhh...sebenarnya aku kurang 'pot' ckit pasal gula ni since i'm rarely put sugar in my drink..same goes with my family..sekurang2nya kenaikan harga gula ini tidak akn menjejaskan aku dan isi rumah aku,namun ape yg menjadi isu besar ialah bagi mereka yang menggunakan gula dalam kuantiti yang banyak sehari2..restoran,kdai kopi,peniaga air dan yg seangkatan dengannya lah..perkara ini walaupon nampak kecil,tapi mampu memberi impak yg negatif kepada mereka dan planggan2 mereka..bila harga gula naik,sesetengah peniaga yang merasakan mereka terbeban dgn kenaikan harga ini akan menaikkan harga produk mereka,maka scra aotomatiknya,perbelanjaan untuk makanan akan meningkat..

berjalan2 di pasar mlm semarak,kebanyakan harga air adalah rm1.20,susah dah nak jumpa rm1 skang..kat tempat lain xtau la..tu sebelum gula naik,ni lepas gula naik aku xtaula brape lak harge air segelas..lama dah x pegi kan..huhuhuhu..kalo harga air rm 1.20 pon aku da refuse nak beli (sbb aku rasa gak mahal kalo kat pasar mlm),apekah yg bakal terjadi kpd planggan2 yg cerewet mcm aku skiranya hrga naik lgi..hahahahaahahaha...boikot bli air la kot...

namun begitu aku merasakan taraf hidup di malaysia masih lagi rendah berbanding dgn negara2 lain,namun aku jugak merasakan pendapatan perkapita rakyat kita masih lagi rendah..berbanding dengan negara2 maju yg lain..so,well balanced la kot..actually it depends on your lifestyle or how u manage ur expenses..but the fact that our people salary is still low is something that u cant deny..mgkin sbb itu ramai yang buat MLM kot..hahaha..(including me one time ago..)..

well,i really dont know what to write or share here actually...year away from this blog made me feel kinda weird..how do i put it,like i dont know what to write..well...this might be a step for come back,@ maybe just my indulgence to write here..hahahahaha...

well,till next time...

assalamualaikum......

No comments:

Post a Comment